In verband met aanhoudende drukte kunnen de vermelde levertijden tijdelijk oplopen. Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen. ▶
Covid-19 heeft geleid tot een groot maatschappelijk gevolg. Wereldwijd wordt het dagelijks leven stopgezet en dat heeft grote gevolgen voor de economie. Zelfs grote icoonische bedrijven hebben al om hulp gevraagd. We zullen in een economische crisis terecht komen en niemand weet nog hoe diep deze zal snijden. Wat wij u wel kunnen vertellen is hoe belangrijk het is om juist in deze tijd aan uw marketing te werken. Diverse onderzoeken uit het verleden laten namelijk zien dat wanneer u nu investeert in uw merk, u er later voor beloond zal worden.
De recessie zorgt bij veel bedrijven voor een daling in de omzet. Een logisch gevolg van ondernemers is om dan ook aan de andere kant de kosten te verlagen. Vaak beginnend bij de Marketing. Hoewel deze besparing wellicht op korte termijn iets van besparing oplevert, zullen de gevolgen op lange termijn negatief uitpakken.
Tijdens de afgelopen economische crisissen zijn er diverse onderzoeken geweest op het bestedingsgedrag van ondernemers en het effect hiervan. Opvallend was dat de ondernemers die hun marketingbudgetten meer dan halveerden niet alleen hun kosten zagen verminderen, maar ook hun marktaandeel. Het verlies van marktaandeel is niet gemakkelijk te herstellen en vraagt om jaren van investering om weer op niveau te komen. Een heropstart na de crisis wordt hierdoor nog lastiger.
Het is belangrijk om ook in deze tijd in het oog van de klant te blijven, zodat ze na de crisis hen weg naar jouw merk weer kunnen vinden. Daarom dient u in tijden als deze juist slim om te gaan met je marketingcampagnes en ten alle tijden onder de aandacht te blijven van uw doelgroep.
Exposure is in tijden als deze ontzettend belangrijk om als ondernemer te overleven, maar het is niet altijd makkelijk. Iedere euro moet zo slim mogelijk ingezet worden. Bovendien is deze crisis anders dan alle andere economische crisissen, omdat we ook spreken van een maatschappelijke crisis.
Social distancing eist zijn tol en men voelt zich steeds meer afgezonderd van de buitenwereld. Een persoonlijk gebaar vanuit een organisatie of onderneming kan veel betekenen voor de mensen thuis. Het versturen van een relatiegeschenk is daarin een uitstekende keuze. Bij relatiegeschenken heeft u een uitgebreide keuze in het type ‘promotiemiddel’ dat u inzet. Kiest u bijvoorbeeld voor het versturen van een praktisch notitieboekje bedrukt met een leuke quote voor thuiswerkers of wilt u juist iets warms versturen in de vorm van een bedrukte knuffel. Het promotiemiddel in deze zet direct de toon van uw marketingactie en vergroot daarmee het effect dat u ermee wilt bereiken.
Naast de positieve branding die hiermee gecreëerd wordt, is de keuze voor relatiegeschenken ook nog eens een slimme investering. Helemaal in tijden waar iedere euro telt. Relatiegeschenken hebben een dagelijks bereik van 90%, dat is vrij groot wanneer u dit vergelijkt met tv-commercials die slechts een dagelijks bereik van 75% hebben. Dit betekent dat de inzet van relatiegeschenken een lagere investering vraagt voor een extra groot bereik. Omdat relatiegeschenken gebruiksartikelen zijn, worden ze niet alleen door de ontvangers gezien, maar ook door hun omgeving. U betaalt dus nog niet eens één cent per contact. Dat is ook nog eens een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld online advertising.
Maar een relatiegeschenk op zich is natuurlijk niet voldoende. Het dient een onderdeel te zijn van het gehele marketingconcept. Wilt u weten wat de mogelijkheden zijn voor uw marketingacties? Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies op maat.
Bij Van Helden Relatiegeschenken gebruiken we cookies om onze website beter te laten werken en uw surfervaring te optimaliseren. Hiertoe maken we onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website correct te laten werken, terwijl relevante - en externe cookies persoonlijke informatie verzamelen om de inhoud van onze website af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren en surfgedrag.
Accepteert u het gebruik van de hierboven beschreven cookies zodat wij onze website voor u kunnen verbeteren? Kies voor 'Ja, ik accepteer cookies'. Wilt u meer informatie over cookies of wilt u uw persoonlijke cookievoorkeuren aangeven? Gaat u dan naar 'Instellingen'. Voor ons volledige privacybeleid klikt u op Privacybeleid.
Ik kies cookies die: | noodzakelijk | relevant | extern |
---|---|---|---|
Noodzakelijk zijn voor de werking van de website | ✓ | ✓ | ✓ |
Voorkomen dat gegevens vaker moeten worden ingevuld | ✓ | ✓ | ✓ |
De website verbeteren op basis van prestaties | ✓ | ✓ | ✓ |
De snelheid van de website monitoren | ✓ | ✓ | ✓ |
Het websitegebruik in kaart brengen voor analyse/onderzoek | ✓ | ✓ | ✓ |
Mijn surfgedrag kan combineren met andere persoonsgegevens om relevante aanbiedingen te ontvangen | ✓ | ✓ | |
Onze website personaliseren op basis van uw voorkeuren | ✓ | ✓ | |
Het mogelijk maken om relevante advertenties op internet te tonen | ✓ | ||
Sociale mediafuncties mogelijk maken | ✓ | ||
Uw voorkeur wordt opgeslagen. Als u de cookies uit uw browser verwijdert, informeren we u opnieuw over het gebruik.