In verband met aanhoudende drukte kunnen de vermelde levertijden tijdelijk oplopen. Voor meer informatie kunt u altijd contact met ons opnemen. ▶
Om een goede marketingplan op te stellen voor 2018 is het goed om te weten wat de trends voor het komende jaar zijn. Hoewel we de afgelopen jaren veel meer een verschuiving naar online hebben gezien, wordt er nu veel meer een balans gezocht tussen online en offline. Hierbij speelt datagedreven marketing en personalisatie een grote rol. De drie belangrijkste trends voor 2018 zetten wij in één handig overzicht.
Duurzaamheid speelt al jaren in de gehele keten een belangrijke rol en blijft ook in 2018 een belangrijke trend om op in te spelen als ondernemer. Veel bedrijven zijn al zeer goed bezig, maar dragen dit niet snel naar buiten toe. U mag als ondernemer best laten zien dat u goed en verantwoord bezig bent. Ook is het voor veel consumenten belangrijk om te weten dat de spullen die zij aanschaffen op een duurzame en verantwoorde manier geproduceerd zijn. Dit pittige leesvoer kunt u op een leuke manier brengen door met de informatie een duurzaam relatiegeschenk mee te sturen.
Tip: wilt u bijvoorbeeld communiceren dat u als ondernemer extra bespaard op watergebruik, dan kunt u met een douchezandloper de link leggen met het watergebruik bij de consumenten thuis.
Dankzij de opkomende trend van personalisatie in alle online marketingkanalen, wordt het door de consument als normaal ervaren om altijd een aanbod op maat te ontvangen. Deze vorm van custom-made marketing kunt u ook offline inzetten. Dit kan door flyers en brochures af te stemmen op de persoonlijke behoeftes van uw klanten. Daarnaast kunt u ook bij standaard flyers en brieven een persoonlijk geschenk toe voegen. Denk bijvoorbeeld aan een stijlvolle pen bedrukt met naam of kies voor een custom made sleutelhanger, waar ook uw eigen huisstijl goed in terugkomt.
Hierboven hebben we het al even gehad over de invloed van online marketing trends op offline marketing kanalen. In 2018 wordt er meer gezocht naar een juiste balans tussen beide en nog belangrijker: hoe beide kanalen elkaar kunnen versterken. Relatiegeschenken kunnen hier een grote ondersteuning in zijn.
Tip: geef bijvoorbeeld bedrukte VR brillen weg aan prospects met een link naar een virtual reality video waarbij zij vanuit hun luie stoel kennis kunnen maken met uw bedrijf.
Deze trends zijn zeker van belang om in het achterhoofd te houden wanneer u de plannen voor 2018 gaat opstellen. Door in te spelen op de laatste ontwikkelingen is succes binnen handbereik.
Bij Van Helden Relatiegeschenken gebruiken we cookies om onze website beter te laten werken en uw surfervaring te optimaliseren. Hiertoe maken we onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website correct te laten werken, terwijl relevante - en externe cookies persoonlijke informatie verzamelen om de inhoud van onze website af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren en surfgedrag.
Accepteert u het gebruik van de hierboven beschreven cookies zodat wij onze website voor u kunnen verbeteren? Kies voor 'Ja, ik accepteer cookies'. Wilt u meer informatie over cookies of wilt u uw persoonlijke cookievoorkeuren aangeven? Gaat u dan naar 'Instellingen'. Voor ons volledige privacybeleid klikt u op Privacybeleid.
Ik kies cookies die: | noodzakelijk | relevant | extern |
---|---|---|---|
Noodzakelijk zijn voor de werking van de website | ✓ | ✓ | ✓ |
Voorkomen dat gegevens vaker moeten worden ingevuld | ✓ | ✓ | ✓ |
De website verbeteren op basis van prestaties | ✓ | ✓ | ✓ |
De snelheid van de website monitoren | ✓ | ✓ | ✓ |
Het websitegebruik in kaart brengen voor analyse/onderzoek | ✓ | ✓ | ✓ |
Mijn surfgedrag kan combineren met andere persoonsgegevens om relevante aanbiedingen te ontvangen | ✓ | ✓ | |
Onze website personaliseren op basis van uw voorkeuren | ✓ | ✓ | |
Het mogelijk maken om relevante advertenties op internet te tonen | ✓ | ||
Sociale mediafuncties mogelijk maken | ✓ | ||
Uw voorkeur wordt opgeslagen. Als u de cookies uit uw browser verwijdert, informeren we u opnieuw over het gebruik.