Het is einde van het jaar is niet alleen feest, maar is ook het moment om eens kritisch te kijken naar uw marketinginzet. De bepaling en invulling van uw marketingkanalen bepalen voor een groot deel de effectiviteit van uw marketingcampagnes. De slimme ondernemer weet wel creatief om te gaan met het marketingbudget en de invulling daarvan. Bijvoorbeeld door uw kanalen gesegmenteerd in te zetten door middel van big data of door relatiegeschenken met een lange levensduur in te zetten voor uw branding. Wij gaan in dit blogartikel in op dat laatste en vertellen u alles over de creatieve inzet van relatiegeschenken.
Een direct mailing, zoals een flyer, een mini brochure of een brief, is een zeer gebruikelijke kanaal om klanten en prospects te bereiken. Helaas belanden deze in tijden van drukte snel in de papierbak. Door een klein geschenk toe te voegen aan de mailing verhoogt u de openingspercentage en de effectiviteit van uw mailing. De ontvanger ziet en voelt het cadeautje al in de envelop zitten en wordt sneller getriggert om de envelop te openen. Omdat de ontvanger ook wilt weten waar zij het cadeautje aan te danken hebben, volgt het lezen van uw brief of flyer volgt daar logischerwijs op.
Leestip: ontdek ook op onze blog welke 3 toppers het altijd goed doen als toevoeging aan uw direct mailing.
In de retail ziet u het vaak genoeg gebeuren dat er bij aankoop van een specifiek artikel of een bepaald bedrag een extraatje cadeau wordt gedaan aan de klant. Wat is er nou leuker dan uw klanten een cadeau te geven dat bedrukt is met uw eigen logo of pay-off. Het geschenk krijg hierdoor een unieke waarde, waardoor uw echte fans het geschenk absoluut willen hebben. Bovendien is het ook een unieke manier om aan uw naamsbekendheid te werken.
Klantloyaliteit is één van belangrijkste aspecten geweest waar menig bedrijf zich op gefocust heeft. Ook het komende jaar (eigenlijk jaren) mag klantloyaliteit niet worden vergeten. Eén van de populairste manieren om klantloyaliteit te verhogen is door middel van een spaarsysteem. De drie belangrijkste key-elementen voor het opzetten van een succesvol loyaliteitsprogramma leest u op onze blog. Bedrukte relatiegeschenken kunnen hier een grote rol in spelen. Door bijvoorbeeld relatiegeschenken te bedrukken met uw logo om in de cadeaushop van uw spaarsysteem toe te voegen.
Bent u benieuwd naar wat relatiegeschenken nog meer voor u kunnen betekenen. Ontdek het in de Held video’s of neem contact met ons op voor een persoonlijk advies op maat.
Bij Van Helden Relatiegeschenken gebruiken we cookies om onze website beter te laten werken en uw surfervaring te optimaliseren. Hiertoe maken we onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Noodzakelijke cookies zijn nodig om de website correct te laten werken, terwijl relevante - en externe cookies persoonlijke informatie verzamelen om de inhoud van onze website af te stemmen op uw persoonlijke voorkeuren en surfgedrag.
Accepteert u het gebruik van de hierboven beschreven cookies zodat wij onze website voor u kunnen verbeteren? Kies voor 'Ja, ik accepteer cookies'. Wilt u meer informatie over cookies of wilt u uw persoonlijke cookievoorkeuren aangeven? Gaat u dan naar 'Instellingen'. Voor ons volledige privacybeleid klikt u op Privacybeleid.
Ik kies cookies die: | noodzakelijk | relevant | extern |
---|---|---|---|
Noodzakelijk zijn voor de werking van de website | ✓ | ✓ | ✓ |
Voorkomen dat gegevens vaker moeten worden ingevuld | ✓ | ✓ | ✓ |
De website verbeteren op basis van prestaties | ✓ | ✓ | ✓ |
De snelheid van de website monitoren | ✓ | ✓ | ✓ |
Het websitegebruik in kaart brengen voor analyse/onderzoek | ✓ | ✓ | ✓ |
Mijn surfgedrag kan combineren met andere persoonsgegevens om relevante aanbiedingen te ontvangen | ✓ | ✓ | |
Onze website personaliseren op basis van uw voorkeuren | ✓ | ✓ | |
Het mogelijk maken om relevante advertenties op internet te tonen | ✓ | ||
Sociale mediafuncties mogelijk maken | ✓ | ||
Uw voorkeur wordt opgeslagen. Als u de cookies uit uw browser verwijdert, informeren we u opnieuw over het gebruik.