• Digitale drukproef vooraf
  • Offerte op maat
  • Gratis sample*
0

Weggeven relatiegeschenk effectiever dan tv reclame?

De kracht van een relatiegeschenk wordt onderschat. Een relatiegeschenk wordt namelijk meer gewaardeerd en is effectiever dan een tv reclame.

Ieder bedrijf heeft er mee te maken, bedenken op welke manier je het beste je (potentiële) klanten kunt bereiken. Er zijn veel verschillende communicatiemiddelen om uw doelgroep te bereiken, maar de kunst is om een middel te kiezen dat effectief is en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Wat kiest u? Adverteren op websites of kranten, een billboard langs de snelweg, een televisie- of radioreclame of kiest u toch voor relatiegeschenken wat uiteraard de beste keuze is (lees hieronder).

Uit onderzoek blijkt...
Promotional Products Association International, dat de belangen van de relatiegeschenkenbranche behartigt in Amerika, heeft onderzoek gedaan naar het bereik en de kracht van promotionele artikelen. Uit het onderzoek blijkt dat televisie en online advertenties een groter bereik hebben dan relatiegeschenken, wat geen schokkende ontdekking is.

Maar uit het onderzoek komt ook naar voren dat het merk of de boodschap bij relatiegeschenken beter wordt onthouden dan bij televisiereclames of online advertenties. Sterker nog, 82,6 procent van de ontvangers van een relatiegeschenk herinnert zich de boodschap of het merk dat achter het relatiegeschenk zit. Bij televisiereclames is dit percentage 67,6 procent en bij advertenties in de krant slechts 60,2 procent. Daarbij komt nog dat relatiegeschenken in vergelijking met televisiereclames relatief goedkoper zijn.

Reageer op dit bericht.
We zijn benieuwd naar je mening!

back to top
Sluiten

Garanties

Geen verrassingen

Contact

Full service leverancier van het jaar 2016