• Digitale drukproef vooraf
  • Offerte op maat
  • Gratis sample*
0

Resultaten klanttevredenheidonderzoek Van Helden februari 2012

In februari 2012 is er onder 3.929 klanten van Van Helden een tevredenheidsonderzoek afgenomen d.m.v. een online vragenlijst. Er is goed gereageerd op de online enquete waardoor we een goed beeldhebben gekregen over de mening van klanten.

Natuurlijk willen we u de uitkomsten van het onderzoek niet onthouden. Hieronder vindt u enkele interessante vragen en antwoorden die in de vragenlijst naar voren zijn gekomen.

Jaarcatalogus
Welke term(en) past/passen volgens u het beste bij de nieuwe vierkante catalogus?
Meest gegeven antwoorden:
1. Compact
2. Modern
3. Verfrissend
4. Handzaam
5. Mooi
6. Vernieuwend
7. Strak
8. Anders, namelijk
9. Dik

Hoe beoordeelt u de jaarcatalogus op onderstaande punten?

  Gemiddelde cijfer
  Voldoende nieuwe artikelen: 8,02
  Het vierkante compacte formaat: 7,89
  Presentatie van de artikelen (omschrijving, opdruk):      8,02
  De uitstraling: 7,92
  Uitgebreide keuze assortiment:   8,29
  Presentatie van de artikelen (fotografie): 8,15
  Overzichtelijke indeling rubrieken: 8,02

Hoe lang bewaart u de catalogus/brochure gemiddeld?
Het is goed om te zien dat de catalogus wordt gewaardeerd en gebruikt. Dit blijkt uit het feit dat bijna 75% de catalogus bewaart tot de nieuwe verschijnt en nog eens 18 % geeft aan de catalogus enkele maanden te bewaren.
> Bekijk hier alle brochures en de jaarcatalogus

Wat is uw algemene oordeel over de nieuwe jaarcatalogus?
De respondenten geven de nieuwe jaarcatalogus gemiddeld het volgende cijfer; 7,9.  

Webshop Vanhelden.be
Het gemiddelde cijfer dat de webshop Vanhelden.be krijgt van de respondenten is een 8.  De webshop wordt het meest gewaardeerd om de uitgebreide keuze in het assortiment.

Hoe beoordeelt u de webshop Vanhelden.nl op onderstaande punten?

  Gemiddelde cijfer
  Online bestellen: 8,06
  Zoeken via de nieuwe zoekbox:     7,97
  Overzichtelijk: 8,14
  Online offerte aanvragen: 8,05
  Snelheid: 8,13
  Uitgebreide keuze assortiment: 8,22

 

Dienstverlening
Bijna 93% geeft aan zeer tevreden te zijn over de dienstverlening van Van Helden. Enkele respondenten geven echter aan dat de dienstverlening op enkele punten nog meer verbeterd kan worden. Dit zijn o.a. de punten: klachtenafhandeling gaat telefonisch goed maar kan per e-mail beter en men geeft aan graag kleinere aantallen af te willen nemen.

Diversen
Op welke wijze zoekt u informatie voordat u een bestelling bij Van Helden plaatst?

  % van de respondenten
  Website Vanhelden.be: 69,55%
  Catalogus/brochure: 57,74%
  Contact per e-mail:  13,12%
  E-mail nieuwsbrief: 11,02%
  Telefonisch advies/contact: 6,04%
  Bezoek showroom in Turnhout:  3,67%
  Bezoek stand Van Helden op beurs:     2,36%
  Anders, namelijk:  0,26%

Welke argumenten hebben bij u de doorslag gegeven om bij Van Helden te bestellen?
1. Juiste prijs/kwaliteit verhouding
2. Uitgebreid assortiment
3. Snelle levering
4. Professionele en uitgebreide catalogus
5. Prijs/prijsacties/opruiming

Hoe beoordeelt u Van Helden op onderstaande punten?

  Gemiddelde cijfer
  Bestelling wordt correct afgeleverd: 8,62
  Artikelen zijn voorradig:  8,04
  Bereikbaarheid (telefonisch/e-mail):       8,46
  Expertise werknemers: 8,14
  Vragen worden tijdig beantwoord: 8,31
  Klantgericht werken: 8,17
  Flexibiliteit:  8,03
  Innovatief: 7,85
  Verhouding prijs/kwaliteit: 8,24
  Betrouwbaarheid: 8,54
  Snelheid en levering: 8,27

Mist u een artikel, productgroep of een bepaald merk in het assortiment van Van Helden?
89% geeft aan dat het assortiment van Van Helden volledig is. Enkele leuke en interessante suggesties van de andere 11%: meer kinder relatiegeschenken, nieuwe en innovatie relatiegeschenken en meer branche gerelateerde artikelen.

Reageer op dit bericht.
We zijn benieuwd naar je mening!

back to top
Sluiten

Garanties

Geen verrassingen

Contact

Full service leverancier van het jaar 2016