0
Ma t/m vr 08:00 tot 17:00
014 - 427 101

Waarom de lente perfect is om aan uw merk te werken

Het is heerlijk zonnig en we merken allemaal dat de lente langzaamaan zijn intrede maakt in ons land. Alles staat in het begin van hun bloei. De lente is ook het moment dat steeds meer mensen naar buiten gaan. Hetzij om te genieten van een picknick in de zon of om heerlijk te sporten in de frisse buitenlucht. Maar wist u ook dat dit hét perfecte moment is om aan uw naamsbekendheid te werken. Met behulp van relatiegeschenken kunt u op een leuke en effectieve manier uw doelgroep bereiken. Hoe dat precies werkt, dat vertellen we u in dit blogartikel.

Inspelen op de energie van je doelgroep

Het voorjaar gaat gepaard met meer zonuren. En we zullen niet te wetenschappelijk worden, maar wanneer UV-straling van de zon uw huid raakt maakt uw lichaam vitamine D aan. Deze vitamine bevordert de opname van o.a. calcium en fosfaat en geeft een opgewekt en energiek gevoel. U zult ook zien dat zon het gevoel van mensen kan beïnvloeden. Dit gevoel is belangrijk wanneer u aan uw merk wilt werken, want marketing bestaat nou eenmaal voor een groot deel uit emotie. Het positieve gevoel dat mensen in het voorjaar hebben is ideaal om te gebruiken als startpunt van uw marketingactie. Van hieruit kan het alleen maar beter worden.

Vrolijke geschenken

De lente staat voor kleur. Daar kan niemand omheen. De vrolijke lentebloemen kleuren het gras en de hemel wordt weer blauw. Ook kleur heeft een grote invloed op de emotie van de mens en daardoor dus ook op de effectiviteit van uw marketingactiviteiten. Zo staat geel bijvoorbeeld voor vrolijkheid, rood voor actie en groen voor duurzaam. In het voorjaar kunt u gemakkelijk met deze kleuren spelen, omdat kleur al een onderwerp is dat centraal staat in deze periode.

Kiest u er bijvoorbeeld voor om uw klanten te verrassen met een bedrukte waterfles. Kies dan niet voor een grijsachtige kleur. Dit doet het lentegevoel teniet. U doet er juist goed aan om een mooie gekleurde fles te kiezen om het vrolijke gevoel te bevorderen. De waterfles Hiking is hier een perfect voorbeeld voor. Deze stijlvolle waterfles is maar liefst leverbaar in elf verschillende kleurtjes en is zowel te bedrukken als te graveren met een persoonlijke boodschap of logo.

Coronamoe

Nu in het voorjaar ook de dagen langer worden merkt men dat ze steeds sneller coronamoe worden. Dit houdt in dat men het steeds moeilijker vindt om naar het grote plaatje te kijken en zich aan de maatregelen te houden. Als ondernemer kunnen wij mensen hier op een leuke manier weer bewust over maken, terwijl we tegelijkertijd aan onze naamsbekendheid werken. Denk er bijvoorbeeld eens aan om in de horeca bestekzakjes of bierviltjes te bedrukken met de regelgeving omtrent covid-19. Zo kan men genieten op het terras, maar worden zij tegelijkertijd ook bewust gemaakt van de situatie en hoe daarmee om moet worden gegaan.

Benieuwd naar wat relatiegeschenken voor u kunnen betekenen deze lente? Laat u inspireren door ons brede aanbod of neem contact met ons op voor een persoonlijk advies op maat.

Back to top